logo

Nieuw Waldeck Knapt Op

Volg de bewonerscommissie van Nieuw Waldeck Knapt Op

Bewoners en ondernemers van Nieuw Waldeck konden zich tot en met 5 november aanmelden voor de bewonerscommissie. De bewonerscommissie maakt op basis van de opknappunten concrete plannen voor het opknappen van de wijk. De plannen worden op 31 januari 2020 bekend gemaakt, waarna alle bewoners kunnen stemmen op hun favoriete plan. Tot die tijd kun je hier de activiteiten van de bewonerscommissie volgen.  

Verslagen

De verslagen van de werkbijeenkomsten van de bewonerscommissie zijn op deze pagina te bekijken. Zo kan iedereen het proces van de bewonerscommissie volgen.

  • Verslag 1e werkbijeenkomst bewonerscommissie (29 november online)
  • Verslag 2e werkbijeenkomst bewonerscommissie (20 december online)
  • Verslag 3e werkbijeenkomst bewonerscommissie (30 januari online) 
Wat doet de bewonerscommissie?

Wat doet de bewonerscommissie?

  • Bewoners en ondernemers van Nieuw Waldeck kunnen deelnemen in de bewonerscommissie.
  • De bewonerscommissie is een tijdelijke commissie van 15 leden, die bestaat zolang er aan het opknapplan voor de wijk wordt gewerkt. Als het plan gereed is, kan de bewonerscommissie zich in blijven zetten voor de ontwikkeling van de wijk. Het stadsdeel kan daarbij helpen.
  • De eerste werkbijeenkomst is op 18 november 2019. Tijdens deze bijeenkomst maken we kennis met elkaar, bekijken we de kaart met de verzamelde opknappunten en gaan we aan de slag om de punten te analyseren en te bundelen.
  • De tweede werkbijeenkomst is op 9 december 2019. In deze bijeenkomst gaan we verschillende plannen ontwerpen die een oplossing zijn voor de opknappunten. Het ingenieursbureau van de gemeente gaat berekenen wat de oplossingen kosten.
  • De derde werkbijeenkomst is op 13 januari 2020. Tijdens deze bijeenkomst bekijken we wat het kost om de oplossingen uit te voeren. Als alle oplossingen niet binnen het beschikbare budget passen, gaan we kiezen wat het meest belangrijk is om aan te pakken. De keuzes bundelen we in opknapplannen. Die worden vervolgens aan de hele wijk voorgelegd.
  • Van elke bijeenkomst wordt een verslag gemaakt dat wordt gepubliceerd op deze website.
Hoe werkt het aanmelden voor de bewonerscommissie?

Hoe werkt het aanmelden voor de bewonerscommissie?

  • Je kon je aanmelden tot 5 november 2019.
  • De gemeente stelt de bewonerscommissie samen op basis van de aanmeldingen en een goede spreiding over de wijk. Als er meer aanmeldingen zijn dan plaatsen, maakt de gemeente een selectie in overleg met het wijkberaad.
  • Vóór de bekendmaking van de bewonerscommissie krijg je persoonlijk bericht of je geselecteerd bent.
  • Op 19 november maakt de gemeente online bekend wie er in de bewonerscommissie zitten.
  • Van de deelnemers in de bewonerscommissie wordt verwacht dat ze bij alle drie de bijeenkomsten aanwezig zijn. De bijeenkomsten zijn 's avonds van 18.30 uur tot ongeveer 21.30 uur. Ze worden gehouden op een centrale locatie in de wijk. Voor eten wordt gezorgd.
  • De leden van de bewonerscommissie worden op deze website voorgesteld met een foto en een korte motivatie.

Tijdlijn

24 oktober t/m 5 november

Aanmelden voor bewonerscommissie

14 november

Bekendmaking bewonerscommissie

18 november

1e werkbijeenkomst bewonerscommissie

29 november

Verslag 1e werkbijeenkomst online

9 december

2e werkbijeenkomst bewonerscommissie

20 december

Verslag 2e werkbijeenkomst online

13 januari 2020

3e werkbijeenkomst bewonerscommissie

30 januari 2020

Verslag 3e werkbijeenkomst online

Login om verder te gaan



Cancel